Skithuset

Dasset var av den äldre typen vilket behövdes åtgärdas. Ytskikten höll ingen större standard och dessutom användes dasset som gräsklipparförråd.
Under ombyggnaden hittades flertalet getingbon varav ett som krävde speciella åtgärder.



Själva stommen till dasset revs och hålet lades igen men golvet lutade  kraftigt åt höger. Då jag inte orkade göra något stort projekt av "renoveringen" gjorde jag inget åt det lutande golvet i detta läge.


Då jag ville ha stående panel spikades läkt upp där det behövdes.


Pärlspontpanel fick jag av svärmor. Tack Rose.

 Foder runt fönster av ohyvlat konstruktionsvirke, för att ge en rustik känsla.


Panelen laserades 3 ggr och eftersom det är så drygt att pensla sprutmålades panelen.




Jag planerar att köpa en komposttoalett från Hasselfors Garden, väntar bara klartecken från kommunen, men då själva toaletten bygger neråt under golvet blev jag orolig att utrymmet under golvet inte skulle räcka. Jag höjde istället golvet en aning och problemet med det lutande golvet försvann. 

Laminatgolv från Rusta, billigt och lättstädat.



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dag ett

Möblemang

Grannsämja och fiskelycka