Gröna fingrar

För en tid sedan köpte jag ett antal begagnade fönster i förhoppning om att jag skulle få tid och ork att bygga oss ett växthus. Då fler projekt med högre prioritet påbörjades märkte jag snart att det där växthuset låg väldigt långt ner på prioriteringslistan. Efter att ha flyttat runt på ett antal hudra kilo fönster otaliga gånger har jag beslutat mig för att göra något åt saken. Jag bygger oss några drivbänkar och skänker sedan bort resterande fönster. Jag får någonstans att odla grödor samt slipper flytta på dom gamla fönstren något mer och en vän får dra nytta av de fönster jag inte längre vill ha. Win win win.

Idag var det invigning av det fösta drivhuset. Tomater planterades. Bevattningssytem installerades. Nu väntar jag bara på värmen.

Drivhuset är för övrigt byggt av 100% återvunnet virke. Jorden är ekologisk och jutesäckarna är 100% biologiskt nedbrytbara.



Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Dag ett

Möblemang

Grannsämja och fiskelycka